The Art Newspaper Greece: Το δεύτερο τεύχος στα περίπτερα και χώρους τέχνης

Όταν σχεδιάζαμε αυτό το τεύχος, το δεύτερο της «The Art Newspaper Greece», είχαμε ως  πρόθεση να σας μεταφέρουμε μια καλοκαιρινή φωτεινή αίσθηση, κυριολεκτικά και μεταφορικά, ως αντίδοτο στη σκοτεινή και -ακόμα- αβέβαιη περίοδο του δεύτερου στη σειρά καλοκαιριού που διανύουμε εν μέσω πανδημίας.  Η κυκλοφορία του  συνέπεσε με μια επιπλέον δύσκολη, στενάχωρη και τραγική κατάσταση, αυτή των καταστροφικών πυρκαγιών. Η σκέψη μας είναι μαζί με όσους κινδύνεψαν, με όσους έχασαν περιουσίες, με όσους ρίχτηκαν στη μάχη για να σώσουν ψυχές, δάση και σπίτια.

Όπως συμβαίνει πάντα μετά από τέτοιες καταστάσεις, ελπίζουμε πέρα από απολογισμούς και ευθύνες, αυτό το έντονο ταρακούνημα να λειτουργήσει και ως ένα ακόμη μάθημα για τη σχέση μας με τη φύση η οποία στέλνει σήματα κινδύνου εδώ και πολύ καιρό. Οφείλουμε πάντως να ξαναβρούμε τον εαυτό μας, να ανακτήσουμε δυνάμεις και να μοιραστούμε ό,τι θα μας φέρει σε μια διάθεση, όχι να ξεχάσουμε τι συνέβη ή να επανέλθουμε σε καθεστώς θερινής ανεμελιάς (αυτό το τελευταίο μάλλον δεν υπήρχε και πολύ), αλλά να πιάσουμε το νήμα από εκεί που το αφήσαμε και να προχωρήσουμε όσο γίνεται με νέες συντεταγμένες και στόχους.

 

Αυτό που έχουμε εμείς να μοιραστούμε μαζί σας είναι τα θέματα για τα οποία κοπιάσαμε πολύ τον τελευταίο καιρό και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για αυτά. Το δεύτερο τεύχος λοιπόν βρίσκεται στα σημεία πώλησης (δείτε τα εδώ) και αν θέλετε μια πιο περιεκτική και εις βάθος εισαγωγή στην ύλη της καλοκαιρινής μας έκδοσης, διαβάστε το editorial της διευθύντριας του «The Art Newspaper Greece» Όλινκας Μηλιαρέση-Βαρβιτσιώτη:

 

«Φαίνεται πως οδεύουμε προς το τέλος της υγειονομικής κρίσης και βλέπουμε μια πρωτοφανή δίψα της κοινωνίας για τον πολιτισμό, πιο έντονη από ποτέ. Ίσως γιατί οι ανάγκες της κοινωνίας αποζητούν έκφραση.

 Το τεύχος αυτό στρέφει το βλέμμα εκτός Αθηνών, στα νησιά μας, παρουσιάζοντας ποικίλες εκθέσεις από το Καστελόριζο, την Ίο κ.α., καθώς και πρωτοβουλίες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, οι οποίες συνεχίζουν και στο διάστημα που φεύγουν οι τουρίστες. Είναι σημαντικό να βρίσκουν φωνή μέσα από τις σελίδες αυτού του τεύχους.

 Μέσα από την ευφορία που δημιουργεί η επανεκκίνηση, δρομολογείται η σειριακή εγγραφή των Ανακτόρων της Κρήτης στα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Η Αγγελική Κώττη συνομιλεί κατ’ αποκλειστικότητα με τη Διευθύντρια Αρχαιοτήτων και Πρόεδρο του Ιδρύματος Ψύχα, Έφη Σαπουνά-Σακελλαράκη, η οποία δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια στην ανασκαφή στη Μινωική Ζώμινθο, συνεχίζοντας την παραγωγική έρευνα που είχε ξεκινήσει ο σύζυγός της, Γ. Σακελλαράκης, στο υψόμετρο των 1.200 μέτρων όπου στέκει το ιδιαίτερο λαβυρυνθοειδές ανάκτορο, σημαντικό δείγμα βουνίσιου Μινωικού πολιτισμού.

Με δυναμικό πνεύμα έρχεται τον Σεπτέμβριο η 7η Μπιενάλε της Αθήνας, με τίτλο ECLIPSE, και στο τεύχος αυτό φιλοξενούμε αποκλειστική συνέντευξη των επιμελητών της.

Ο γκανέζικης-αμερικανικής καταγωγής επιμελητής Larry OsseiMensah, ιδρυτής της κολεκτίβας Art Noir, και οι Omsk Social Club επιλέγουν εικαστικούς από τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική, την Καραϊβική, την Αφρική και την Ευρώπη, τους οποίους θα παρουσιάσουν σε τρία κτίρια της Αθήνας και θα ξεκινήσουν έναν διαπολιτισμικό διάλογο προσεγγίζοντας ζητήματα ταυτότητας, ιστορίας και πολιτισμικής πολυπλοκότητας.

Μέσω της συνέντευξης γίνεται σαφές ότι η σύγχρονη τέχνη είναι μια δυναμική πλατφόρμα για να σκεφτούμε το συλλογικό παρόν μας και να ανοίξουμε διάλογο.

 Είναι γεγονός ότι η Κίνα χτίζει μουσεία με έναν φρενήρη ρυθμό. Το 2000 είχε λιγότερα από 1.200 μουσεία και μέχρι το 2020 τα έχει πενταπλασιάσει. Η επισκεψιμότητα ακολουθεί παρόμοια ανοδική πορεία. Σε αυτό συνέβαλε καθοριστικά η απόφαση του 2008, τα κρατικά μουσεία να έχουν δωρεάν είσοδο, μετρώντας έτσι 1,2 δισεκατομμύρια επισκέπτες.
Στο άρθρο που φιλοξενούμε από το The Art Newspaper China, παρουσιάζεται ένα νέο μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Σανγκάη. Το λευκό παραλληλόγραμμο κτίριο του παγκοσμίου φήμης Jean Nouvel, όπου στεγάζεται το
Museum of Art Pudong, άνοιξε τις πόρτες του στις 8 Ιουλίου με τρεις σπουδαίες εκθέσεις. Η πιο ενδιαφέρουσα είναι αυτή με τίτλο “Light: Works from Tate’s Collection”, όπου οι επισκέπτες μπορούν να δουν πώς απεικονίζεται το φως σε 200 χρόνια της Δυτικής ιστορίας της τέχνης με έργα από τον William Turner έως τον Olafur Eliasson. Το εντυπωσιακό είναι ότι η έκθεση αυτή συνδιοργανώθηκε με την Tate Modern, με την οποία το μουσείο έχει συνάψει τριετές συμβόλαιο. Η κίνηση αυτή μαρτυρά ότι τα Δυτικά σύγχρονα μουσεία της Κίνας στρέφονται στα διεθνή Δυτικά μουσεία για τεχνογνωσία, συνέργειες και σφραγίδα αναγνώρισης, δυναμώνοντας έτσι ταχύτατα το brand τους. Σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία για τα μεγάλα μουσεία σε Ευρώπη, Βρετανία αλλά και Αμερική, με σημαντικά θέματα βιωσιμότητας αλλά και δύσκολες προκλήσεις στην αλίευση νέου κοινού, οι συνέργειες με την Κίνα είναι σωτήριες.
Η Κορέα βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο της τέχνης και το Frieze Seoul αποτελεί επισφράγισμα της θεαματικά ανερχόμενης ασιατικής πόλης στον τομέα της αγοράς της τέχνης. Η τοπική καλλιτεχνική σκηνή γνωρίζει ραγδαία άνθηση, καθώς μεγάλα ονόματα της σύγχρονης κορεάτικης τέχνης, όπως ο Lee Ufan, ο Park Seo-Bo και ο Yun Hyong-keu,n προωθήθηκαν σταθερά από τις τοπικές γκαλερί.

 Σε αυτό το κλίμα ανταλλαγών και συνεργειών, με μεγάλη χαρά θα υποδεχτούμε στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, τη βραβευμένη συμμετοχή της Λιθουανίας στην τελευταία Μπιενάλε της Βενετίας του 2019, με τίτλο “Sun & Sea”, που πήρε τον Χρυσό Λέοντα».    Ο. Μ.-Β.

 

TAGS
Ξεκλειδώστε έναν κόσμο γεμάτο Τέχνη!Γίνετε τώρα συνδρομητές, για να μαθαίνετε τα πάντα γύρω από τον πολιτισμό στην Ελλάδα και διεθνώς.

Επιλέξτε ένα από τα παρακάτω πακέτα συνδρομών: 

  • - Combo €50/έτος
  • - Print €30/έτος
  • - Website €20/έτος
Περισσότερα