Αυτή την εβδομάδα καλωσορίζουμε μια νέα διαδικτυακή γκαλερί, νιώθουμε αισιοδοξία για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, αναμένουμε το επόμενο πολιτιστικό event στο Καπνεργοστάσιο και περιμένουμε την τεχνοκριτική σας για να τη δημοσιεύσουμε, εφόσον ξεχωρίσει.
Η συνάντηση Μητσοτάκη – Τζόνσον μολονότι δεν απέφερε κάτι χειροπιαστό για το θέμα των γλυπτών του Παρθενώνα, άφησε έναν πολύ θετικό – για εμάς – απόηχο στην κοινή γνώμη της Βρετανίας, πράγμα που βρήκε ανταπόκριση και σε αρκετά σημαντικά μέσα. Το περασμένο Σάββατο ο Guardian δημοσίευσε κείμενο του συγγραφέα και αρθρογράφου Simon Jenkins με τίτλο «Give the Parthenon marbles back to Greece – tech advances mean there are no more excuses» (Δώστε πίσω τα μάρμαρα του Παρθενώνα – Με την τεχνολογική πρόοδο δεν υπάρχουν δικαιολογίες») καλώντας τον Μπόρις Τζόνσον να είναι αυτός που θα γράψει ιστορία ενώ ο Telegraph δημοσίευσε γκάλοπ σύμφωνα με το οποίο το 56% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα γλυπτά πρέπει να εκτίθενται στην Αθήνα. Χθες Κυριακή η artnewspaper.gr δημοσίευσε ένα πολύ κατατοπιστικό άρθρο-άποψη της Αγγελικής Κώττη για το θέμα των γλυπτών. Διαβάστε το εδώ.
Για «ενοικίαση εργαζομένων» καταγγέλλει, με ανακοίνωση του (η οποία εστάλη στον τύπο στις 16 Νοεμβρίου) το Σωματείο Εργαζομένων στο ΕΜΣΤ το Δ.Σ. του Μουσείου: « Με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης το Ε.Μ.Σ.Τ. κάλεσε συγκεκριμένη εταιρεία να υποβάλει οικονομική προσφορά για την κάλυψη τριών θέσεων εργασίας για ένα τετράμηνο. Μολονότι η πρόσκληση κάνει λόγο “για παροχή υπηρεσιών”, στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με καθαρή ενοικίαση εργαζομένων» αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση για να καταλήξει πως «οι πρακτικές “μπαλώματος” των κενών με “ευφάνταστες” λύσεις προώθησης ιδιωτικών συμφερόντων στερούν από το Μουσείο κάθε δυνατότητα να αποκτήσει έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό που είναι αναγκαίο για την ορθή λειτουργία του».
Νέα διαδικτυακή γκαλερί σύγχρονης ελληνικής τέχνης, η Braggart επικεντρώνεται στην παρουσίαση και πώληση έργων τέχνης (ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, design) με στόχο να δημιουργήσει πολλαπλές ευκαιρίες για τους καλλιτέχνες της και να προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες τέχνης σε φιλότεχνους και συλλέκτες έργων τέχνης. Συνδυάζοντας επίσης και την οργάνωση, υποστήριξη και προώθηση εικαστικών δράσεων μέσα από τη διοργάνωση διαδικτυακών και δια ζώσης εικαστικών εκθέσεων, η Braggart τη δυνατότητα στο κοινό να έρθει σε πιο άμεση επαφή με την ελληνική σύγχρονη τέχνη δημιουργώντας νέες νοηματοδοτήσεις και συνδέσεις μεταξύ των καλλιτεχνών και των έργων τους και να αποκτήσει έργα νέων ταλέντων της σύγχρονης ελληνικής σκηνής. Το ιδιαίτερο art shop της, με επιλεγμένα αντικείμενα τέχνης Ελλήνων δημιουργών αποτελούν προτάσεις σύγχρονου design, διακόσμησης και μόδας, όλα κάτω από το πρίσμα της προώθησης της σύγχρονης αισθητικής και δημιουργίας. Περισσότερα εδώ.
Η εναρκτήρια έκθεση «Portals/Πύλη» στο Καπνεργοστάσιο της Λένορμαν ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου και για την ώρα δεν έχει προγραμματιστεί κάποια άλλη διοργάνωση στον χώρο. Το κτίριο ανήκει στη Βουλή των Ελλήνων, η δε ανακαίνιση του έγινε από τον οργανισμό ΝΕΟΝ, ο οποίος διοργάνωσε και την τρέχουσα έκθεση. Φήμες ακούγονται για την περεταίρω αξιοποίηση του Καπνεργοστασίου από το NEON με τη νέα χρονιά, πλην όμως σε επικοινωνία που είχαμε, επιβεβαιώθηκε ότι είμαστε σε φάση που δεν υπάρχει τίποτα ανακοινώσιμο. Για ό,τι νεότερο φυσικά θα σας ενημερώσουμε.
Open call έχει προκηρύξει το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη, μέσω του 2ου Βραβείου Τέχνης του ιδρύματος, για την δημιουργία ενός έργου τέχνης που όχι μόνο θα γίνει μέρος της συλλογής του και θα παραμείνει σε μόνιμη έκθεση στο Sculpture Garden του Minos Beach Αrt Ηotel στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, αλλά θα ενταχθεί και σε μια σημαντική πολιτιστική κληρονομιά. Η πρόταση θα πρέπει να αφορά έργο το οποίο μπορεί να εκτεθεί σε υπαίθριο χώρο και να είναι site specific, δηλαδή να λαμβάνει υπόψη του τον συγκεκριμένο εκθεσιακό χώρο για τον οποίο προορίζεται. Περισσότερα εδώ.
Μέχρι την άλλη Τρίτη 30 Νοεμβρίου προλαβαίνετε να μας στείλετε την τεχνοκριτική σας (πάνω σε μια έκθεση που είδατε πρόσφατα) για το open call του The Art Newspaper Greece. Θυμίζουμε ότι ο συντάκτης του κειμένου το οποίο θα ξεχωρίσει θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει δυο δίωρα εργαστήρια με την ομάδα του TANG και να καταθέσει την κριτική του για μια συγκεκριμένη έκθεση που θα του ανατεθεί, και η οποία θα δημοσιευθεί την άνοιξη του 2022. Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.