«Flood in a Studio» (2020) της Alexandra Rozenman. Βιωματικό ή προφητικό;

Monday Report

Πλημμύρες, διαρροές, αντλήσεις, επαναπατρισμοί, απώλειες, συνέδρια, δράσεις, παραιτήσεις και τοποθετήσεις συνθέτουν το ρεπορταζιακό τοπίο σήμερα Δευτέρα και ελπίζουμε στα καλύτερα που έρχονται. Και όχι με κανό.

 

Οι καταιγίδες τις περασμένης εβδομάδας έπληξαν και τα πολιτιστικά ιδρύματα ιδίως αυτά που βρίσκονται στην οδό Πειραιώς. Στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού χρειάστηκε να γίνει άντληση υδάτων από υπόγεια και ισόγεια ενώ στους πλημμυρισμένους χώρους συγκαταλέγονται χώροι υποδοχής, τα καμαρίνια του θεάτρου, το μουσείο και γραφεία. Παραδίπλα, στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, το σκηνικό ήταν παρόμοιο, με πλημμυρισμένα υπόγεια, διακοπές ρεύματος και αποκλεισμούς φοιτητών και καθηγητών.

 

Αν μας παρηγορεί αυτό (που δεν θα’ πρεπε πάντως), και στο Βρετανικό Μουσείο όταν βρέχει μπαίνουν νερά, και ειδικά στις αίθουσες των ελληνικών μαρμάρων. Εμπεριστατωμένο και πλήρες το ρεπορτάζ των Νέων (και του in.gr) σχετικά με τις συνθήκες παρουσίασης των γλυπτών του Παρθενώνα, το οποίο αποκάλυψε και την ασυνεννοησία των υπαλλήλων του μουσείου σχετικά με το γιατί παραμένουν ακόμη κλειστές οι συγκεκριμένες αίθουσες. Το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και λίγα χρόνια (Τα «Νέα» μάλιστα είχαν φιλοξενήσει συνέντευξη του διευθυντή του Μουσείου δρ Χάρτβιχ Φίσερ, το 2019 σχετικά με το θέμα, το οποίο πάντως είχε επαναφέρει πριν λίγο καιρό η Art Newspaper.com και η Art Newspaper Greece (η οποία είχε εξασφαλίσει αποκλειστική δήλωση από τη Λίνα Μενδώνη), με αφορμή τις ισχυρές βροχοπτώσεις του Ιουλίου στο Λονδίνο. Διαβάστε σχετικά εδώ

 

Τα γλυπτά του Παρθενώνα μπορεί να μην επιστρέφουν, αλλά τον δρόμο της επιστροφής στην πατρίδα βρήκαν δυο κλεμμένες εικόνες από τη Γερμανία. Συγκεκριμένα, εντοπίστηκαν πέρυσι τον Απρίλιο στο Ντίσελντορφ και επαναπατρίστηκαν πριν λίγες ημέρες, μια εικόνα του Χριστού Παντοκράτορα και μια της Παναγίας Πορταΐτισσας (και οι δυο του 18ου αιώνα) οι οποίες είχαν κλαπεί το 2007 από το Μακρίνο του Ανατολικού Ζαγορίου.

 

Άλλη μια σημαντική απώλεια από τον χώρο του πολιτισμού την περασμένη εβδομάδα ήταν αυτή της αρχαιολόγου Έβης Τουλούπα, η οποία έφυγε πλήρης ημερών, στα 97 της χρόνια, αφήνοντας πλούσιο έργο ως έφορος αρχαιοτήτων σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας αλλά κυρίως στην Εφορεία Ακροπόλεως, όπου συνέβαλλε αποφασιστικά σε σημαντικά θέματα όπως στην ανάγκη για τη δημιουργία του νέου μουσείου ή την συντήρηση των μνημείων.

 

Η Σουλτάνα (Νανά) Σπυροπούλου ορίστηκε ως η νέα Διευθύνουσα Σύμβουλος της Eleusis 2023, διαδεχόμενη την παραιτηθείσα Μαρία Παναγίδου. H κα Σπυροπούλου, Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, η οποία έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε., Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών & Αναπληρώτρια Δήμαρχος του Δήμου Αθηναιών, Τεχνικός Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος κ.ά δήλωσε πως «μεγάλο μέλημα μας θα είναι εκτός της χρονιάς της Πολιτιστικής, η πολιτιστική παρακαταθήκη της Ελευσίνας να διαχυθεί σε ολόκληρη την πόλη και να γίνει βήμα ανάπτυξης και βελτίωσης της ποιότητας ζωής για όλους τους πολίτες της».

 

Από την Ελευσίνα και οι επόμενες ειδήσεις: Ένα πρόγραμμα συνεργασίας μεταξύ Ελλήνων και Γάλλων καλλιτεχνών, με τίτλο “Ακροβατώντας στην Ελευσίνα έρχεται τον Οκτώβριο, σε συνδιοργάνωση της 2023 Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Από τις 14 έως τις 22 Οκτωβρίου, θα γίνουν στην πόλη ανοιχτές πρόβες της δράσης, καθώς και ευφάνταστα pop up event, ενώ η τελική μορφή του έργου, στο πρώτο αυτό στάδιο της δημιουργίας του, θα παρουσιαστεί στην Ελαιουργική Ελευσίνας, την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου, με ελεύθερη είσοδο. Παράλληλα,  πραγματοποιείται, από τις 18 έως τις 22 Οκτωβρίου, το πρότυπο πλανόδιο εργαστήριο πολεοδομίας  “Αναθεωρώντας τα τοπία της Ελευσίνας” με τον σπουδαίο Γάλλο αρχιτέκτονα και πολεοδόμο, Patrick Bouchain και την καλλιτεχνική κι επιστημονική του ομάδα. Δείτε λεπτομέρειες εδώ.

 

Είκοσι διακεκριμένοι ιστορικοί τέχνης έρχονται στη Θεσσαλονίκη το διήμερο 22 και 23 Οκτωβρίου για να ξεδιπλώσουν άγνωστες πτυχές της τέχνης της ρωσικής πρωτοπορίας και να παραθέσουν την εμπειρία τους από μεγαλύτερες και μικρότερες συλλογές που σήμερα βρίσκονται σε μεγάλα διεθνή μουσεία. Το τέταρτο διεθνές συνέδριο Χαρτζίεφ με τίτλο «Collector Culture of the Russian Avant-Garde» πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση του МОМus-Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη, του Stedelijk Museum στο Άμστερνταμ και του Ιδρύματος Khardzhiev, θα διεξαχθεί με υβριδική μορφή (με φυσική και διαδικτυακή παρακολούθηση) και θα επικεντρωθεί στον τρόπο με τον οποίο οι συλλέκτες διαμεσολαβούν, προωθούν και προσφέρουν στην κοινωνία την κληρονομιά της ρωσικής τέχνης της πρωτοπορίας με μεθόδους και επιδραστικές διαδικασίες που διατρέχουν όλο τον 20ο αιώνα. Δείτε περισσότερα εδώ.

TAGS
Ξεκλειδώστε έναν κόσμο γεμάτο Τέχνη!Γίνετε τώρα συνδρομητές, για να μαθαίνετε τα πάντα γύρω από τον πολιτισμό στην Ελλάδα και διεθνώς.

Επιλέξτε ένα από τα παρακάτω πακέτα συνδρομών: 

  • - Combo €50/έτος
  • - Print €30/έτος
  • - Website €20/έτος
Περισσότερα