Κατάληψη του Ρεξ από την πρωτοβουλία “Ρωγμή”

Monday Report

Νέες πρωτοβουλίες σε Πειραιά, Αίγινα, Ρόδο, Χίο , ανακοίνωση χορηγιών και η Ακρόπολη λίμνη είναι μερικές από τις ειδήσεις που μονοπωλούν το ενδιαφέρον μας αυτή την εβδομάδα.

Ρωγμή στο Εθνικό Θέατρο

Ο αναβρασμός στο χώρο της τέχνης συνεχίζεται! Την Παρασκευή 9 Απριλίου η πρωτοβουλία «ΡΩΓΜΗ – Κίνηση των εργαζομένων στις τέχνες» προχώρησε σε κατάληψη του Θέατρου ΡΕΞ όπου στεγάζονται τρείς σκηνές του Εθνικού Θεάτρου.  Αμέσως ξεκίνησε ένα πρόγραμμα ανοιχτών συζητήσεων και ομιλιών, με ζωντανή μετάδοση από το ραδιοφωνικό σταθμό που έχει στηθεί, και η ομάδα κάλεσε σε έναν οριζόντιο διάλογο στο δημόσιο χώρο, σωματεία, οργανώσεις, συλλογικότητες, συνελεύσεις και ατομικότητες. Η κεντρική ιδέα των δράσεων είναι η πάταξη της συστημικής μισαλλοδοξίας, ενώ οι συζητήσεις περιστράφηκαν γύρω από θέματα εργασιακών συνθηκών, αξιοκρατίας, εκπαίδευσης και δικαιοσύνης ανάμεσα σε πολλά άλλα. Η κατάληψη και οι δράσεις της συνεχίζονται και το πρόγραμμα τους έχει αναρτηθεί στη σελίδα της «Ρωγμής» στο facebook.

Νέος Πολυχώρος Πολιτισμού και Αθλητισμού στον Πειραιά

Μόλις το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες, αναμένεται να λειτουργήσουν τα πρώτα τμήματα στο νέο πολυχώρο πολιτισμού και αθλητισμού στον Πειραιά. Ο δραστήριος Οργανισμός Πολιτισμού – Άθλησης – Νεολαίας (Ο.Π.Α.Ν.) ανταποκρινόμενος στις υψηλές και συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των κατοίκων του Πειραιά για ακόμη περισσότερους χώρους δημιουργίας και άθλησης, δημιούργησε ένα νέο χώρο στην καρδιά της πόλης. Στις νέες εγκαταστάσεις θα λειτουργήσει παράρτημα του Πρότυπου Μουσικού Κέντρου Πειραιά (Π.Μ.Κ.Π.) αλλά και Θεατρικό Εργαστήρι, Εργαστήρι Ζωγραφικής, Αίθουσα χορό-διδασκαλίας, καθώς και το πρώτο δημοτικό γυμναστήριο που θα εξυπηρετεί την 2η δημοτική κοινότητα του Πειραιά.

 

Στην τελική φάση το Μουσείο Χρήστου Καπράλου στην Αίγινα

Σε πορεία ολοκλήρωσης μπαίνει το νέο Μουσείο Χρήστου Καπράλου στην Αίγινα. Το μουσείο, που είναι αφιερωμένο σε έναν από τους πιο γνωστούς Έλληνες γλύπτες του 20ου αιώνα, ξεκίνησε να λειτουργεί το 1995, ενώ το 2006 το Ίδρυμα Χρήστου και Σούλης Καπράλου περιήλθε με Προεδρικό Διάταγμα, ύστερα από ομόφωνη απόφαση του οικείου Δ.Σ., στην Εθνική Πινακοθήκη και έκτοτε λειτουργεί ως παράρτημα αυτής. Σύμφωνα με δηλώσεις της διευθύντριας της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαρίνας Λαμπράκη – Πλάκα, το έργο βρίσκεται σε φάση προκήρυξης αφότου ξεπεράστηκαν τα εμπόδια με τη χρηματοδότηση της περιφέρειας Αττικής.  Ας σημειωθεί ότι ο Χρήστος Καπράλος άφησε 6000 έργα στην Εθνική Πινακοθήκη και μια παραθαλάσσια έκταση 10 στρεμμάτων για να δημιουργηθεί το μουσείο και η αίθουσα των τριών φίλων, Καπράλου, Μόραλη, Νικολάου, που συνδέθηκαν στενά με το νησί.

Το Σπίτι της Ευρώπης στη Ρόδο

Από την ίδρυσή του το 2000, το Σπίτι της Ευρώπης στη Ρόδο αποτελεί έξοχο παράδειγμα προώθησης της ευρωπαϊκής ιδέας και συνεργασίας και αποτελεί σημείο αναφοράς στον ευρωμεσογειακό χώρο. Είναι ένας από τους πιο ενεργούς και εξωστρεφείς φορείς στην Ελληνική Περιφέρεια, με πλούσιο έργο, κι ένα ευρύ πρόγραμμα δράσεων, που περιλαμβάνουν συνέδρια, ημερίδες, σεμινάρια, κάθε είδους εκδηλώσεις, ανταλλαγές, συμμετοχή σε μεγάλα ευρωπαϊκά δίκτυα, έργα και προγράμματα. Προσελκύει τους νέους του νησιού και έχει εξελιχθεί σε τοπική «μηχανή» παραγωγής ιδεών, γνώσης, πολιτισμού, κοινωνικής επιχειρηματικότητας, ανάπτυξης και θέσεων εργασίας.

Από τα προγράμματά του ξεχωρίζουν, οι «ζωντανές βιβλιοθήκες», αφηγήσεις μεταναστών και προσφύγων, με στόχο την ενσωμάτωσή τους και την καταπολέμηση των στερεοτύπων, καθώς και η πληθώρα των πολιτιστικών δράσεων: συνέδρια για την ιστορία του τόπου, διαλέξεις, ξεναγήσεις, συναυλίες, θεματικές βραδιές, αναβιώσεις αρχαίων τραγωδιών, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογραφικές προβολές, μουσικοί και αρχιτεκτονικοί περίπατοι. Λαμπρή στιγμή στην πορεία του Σπιτιού αποτελεί το Διεθνές Συνέδριο Προσομοίωσης Περιφερειακών Διεθνών Οργανισμών Ρόδου (Rhodes Model Regional Co-operation), που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το 2010 με τη στήριξη τοπικών φορέων και το οποίο έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Συμβουλίου της Ευρώπης, του ΝΑΤΟ, του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου, του Οικουμενικού Πατριαρχείου, του υπουργείου Ναυτιλίας και άλλων. Είναι ενδεικτικό πως το Ιδρυμα Anna Lindh, ο μεγαλύτερος φορέας της κοινωνίας των πολιτών στην περιοχή της Ευρωμεσογείου, με περισσότερα από 4.500 μέλη σε 42 χώρες, εξέλεξε το ροδιακό Σπίτι ως σημείο αναφοράς της για το Αιγαίο και την Κρήτη, με επικεφαλής τον Μιχάλη Καβουκλή.

 

Ένας Βραζιλιάνος εικαστικός στη Χίο

Η πλατφόρμα σύγχρονης τέχνης DEO Projects που εδρεύει και δραστηριοποιείται στο νησί της Χίου, παρουσιάζει για πρώτη φορά το πρόγραμμα Commission Series, το οποίο θα πραγματοποιείται σε ετήσια βάση και σκοπό έχει την υποστήριξη ενός διεθνούς καλλιτέχνη για την ανάπτυξη, την παραγωγή και την έκθεση νέων έργων στο νησί. Φέτος, η πλατφόρμα φιλοξενεί τον Βραζιλιάνο εικαστικό Paulo Nimer Pjota με την υποστήριξη της συλλέκτριας Jessica Cinel. Για μια περίοδο τριών μηνών ο καλλιτέχνης θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει την ιστορία και την παράδοση του νησιού από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή αλλά και να έρθει σε επαφή και να εργαστεί με ντόπιους δημιουργούς και καλλιτέχνες, εντάσσοντας τοπικά υλικά και τεχνικές στη δημιουργική του πρακτική. Η νέα δουλειά του Βραζιλιάνου εικαστικού που θα προκύψει από την έρευνά στο νησί θα παρουσιαστεί στα παλιά σφαγεία της Χίου σε μια έκθεση που θα εγκαινιαστεί στις 10 Ιουλίου, υπό την επιμέλεια του ιδρυτή της DEO Projects, Άκη Κόκκινου.

 

Η Ακρόπολη μετατρέπεται σε Λίμνη

Μια νέα εικαστική δράση ετοιμάζουν ο ξεχωριστός εικαστικός Πάνος Σκλαβενίτης και η καλλιτεχνική ομάδα Sinodi Papu,που αποτελείται από εικαστικούς, ηθοποιούς και κωμικούς που εξερευνούν μετα-ψηφιακές μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης, με έμφαση στην ποιητική της σάτιρας, της μίμησης, των εορτασμών και της μεταμφίεσης. Έτσι, την Παρασκευή 30 Απριλίου, θα πραγματοποιηθεί η δράση ‘Η Ακρόπολη λίμνη’,  ένα έργο για την Ακρόπολη των Αθηνών και «τους χίλιους λόγους για τους οποίους μας πνίγει και για αυτό θα χαρούμε να την δούμε να πνίγεται», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν τα μέλη της ομάδας. Η δράση θα ξεκινήσει στις 12 το μεσημέρι, στο κανάλι των Sinodi Papu στο Youtube, και θα συνεχιστεί το απόγευμα γύρω από την Ακρόπολη. Πρόκειται για ένα έργο – κριτική στη στάση του Υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στον ίδιο τον πολιτισμό και τους ανθρώπους του.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ομάδας, «Λαμβάνοντας υπόψιν το φρέσκο νόμο περί λογοκρισίας στην τέχνη, ξεκαθαρίζουμε ότι ΔΕΝ πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια. Δεν θα δρούσαμε ποτέ ατομικά ή σαν πρωτοπορία. Κάνουμε ένα ανοιχτό κάλεσμα προς κάθε Έλληνα, Ελληνίδα, απόγονο σκλάβων χτιστών, Μουσουλμάνο/α, και Χριστιανό/η. Όταν κάτι γίνεται με την πλειονότητα του λαού δεν είναι τρομοκρατία, είναι κανονικότητα. Η Ακρόπολη Λίμνη είναι πιο δημοκρατικό εγχείρημα από το τσιμέντωμα της. Κάντε μας υπουργούς πολιτισμού. Ώστε να έχουμε λόγο να αυτοκτονήσουμε.»

Ανακοινώθηκαν οι επιχορηγήσεις του ΥΠΠΟ

Το Υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε τις προτἀσεις που θα επιχορηγηθούν στα πλαίσια του προγράμματος «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2021». Συνολικά θα δοθούν 1.800.000 σε 70 προτάσεις. Θυμίζουμε ότι λίγο πριν τα Χριστούγεννα το ΥΠΠΟ είχε προκηρύξει ανοιχτό κάλεσμα για προτάσεις στους τομείς των εικαστικών, της μουσικής, του χορού, του μουσικό θεάτρου και του παιδικό θέατρου που θα πραγματοποιηθούν σε αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας

 

Πρόγραμμα χορηγιών 2021- 2022 από το ΝΕΟΝ

Την περασμένη Παρασκευή, ο οργανισμός ΝΕΟΝ, ενημέρωσε τους πολιτιστικούς φορείς  που είχαν υποβάλλει αίτηση στο πρόγραμμα χορηγιών για το έτος 2021-2022 για το αποτέλεσμα της διαδικασίας. Το πρόγραμμα αφορούσε δώδεκα χορηγίες για εκθέσεις σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα τα ονόματα των επιτυχόντων, έχουν αρχίσει να γίνονται γνωστοί οι αποδέκτες των χορηγιών και αναμένουμε την επίσημη ανακοίνωση από το ΝΕΟΝ.

Ξεκλειδώστε έναν κόσμο γεμάτο Τέχνη!Γίνετε τώρα συνδρομητές, για να μαθαίνετε τα πάντα γύρω από τον πολιτισμό στην Ελλάδα και διεθνώς.

Επιλέξτε ένα από τα παρακάτω πακέτα συνδρομών: 

  • - Combo €50/έτος
  • - Print €30/έτος
  • - Website €20/έτος
Περισσότερα