«Get Back»: Μια σειρά για το τέλος των Beatles

Ένα επτάωρο ντοκιμαντέρ του Πίτερ Τζάκσον, με άφθονο αδημοσίευτο υλικό, ρίχνει φως στην τελευταία περίοδο των Σκαθαριών.

Πενήντα χρόνια έχουν περάσει από τη διάλυση τους και ακόμη δεν υπάρχει καμμιά αμφισβήτηση από πουθενά ότι τα τέσσερα Σκαθάρια από το Λίβερπουλ είχαν συγκροτήσει την σπουδαιότερη ποπ μπάντα που εμφανίστηκε σε αυτόν τον πλανήτη. Κάτι που αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα αν αναλογιστούμε ότι το σημαντικότερο κομμάτι του έργου τους περιορίζεται σε περίπου μια πενταετία (1965 – 1970) οπότε και κυκλοφόρησαν οκτώ αριστουργηματικά άλμπουμ, κάτι αδιανόητο για το 99.9% των καλλιτεχνών σε ολόκληρη την ιστορία της μουσικής.

Οι Beatles δεν έπαψαν ποτέ να μας απασχολούν, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, όχι μόνο γιατί τα τραγούδια τους διατηρούν τη φρεσκάδα τους πάνω από μισόν αιώνα μετά την κυκλοφορία τους, αλλά και γιατί η ίδια η ιστορία τους, αναπόσπαστο κομμάτι της ποπ κουλτούρας του 20ου αιώνα, έχει ακόμη μυστικά που μένει να αποκαλυφθούν (ή να παραμείνουν μυστικά).

Η θριαμβευτική πορεία των Beatles ουσιαστικά κορυφώθηκε με κύκνειο άσμα τους, το «Let it Be» αλλά και την τελευταία εμφάνιση τους μπροστά (ή περίπου μπροστά) σε ένα απροετοίμαστο κοινό ένα κρύο μεσημέρι του Ιανουαρίου του 1969 στην ταράτσα των γραφείων της Apple (της δισκογραφικής τους βέβαια, όχι του Στιβ Τζομπς).

Αυτή την τελευταία περίοδο της μπάντας καταγράφει πολυαναμενόμενη σειρά τριών επεισοδίων του Πίτερ Τζακσον «Get Back» η οποία μέσα και από ακυκλοφόρητο υλικό φωτίζει την περιρρέουσα ατμόσφαιρα του στούντιο, εν μέσω προβών και ηχογραφήσεων αλλά και το τελευταίο αυτό ιστορικό gig της ταράτσας. Στα τρέιλερ που έχουν κυκλοφορήσει βλέπουμε μεν κάποιες υπαινισσόμενες τεταμένες σχέσεις αλλά κυρίως εστιάζουν σε μια ανέμελη παρέα που το διασκεδάζει σχεδόν παιδιαρίζοντας, σαν σε σκηνές θρίλερ πριν ξεσπάσει ο πανικός. Η σιωπηλή, αλλά με άγρυπνο βλέμμα, παρουσία της Γιόκο Όνο σε μια άκρη του στούντιο, σε προδιαθέτει για κάτι τέτοιο, μολονότι δεν είμαστε λάτρες αναπόδειχτων θεωριών  συνομωσίας. Ούτε γνωρίζουμε αν το ντοκιμαντέρ παίρνει θέση στα αίτια της τελείας που μπήκε στην πορεία των Τζον, Πολ, Τζορτζ και Ρίνγκο ως σύνολο. Ίσως πρέπει να ψάξουμε περισσότερο στην σαφώς αγχωμένη δήλωση του Ρίνγκο: «Κάθε φορά που κάνουμε κάτι πρέπει να είναι πραγματικά φοβερό».

Για τη δημιουργία της σειράς, που κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 25 Νοεμβρίου στο συνδρομητικό κανάλι DisneyPlus, ο σκηνοθέτης του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» είχε πρόσβαση σε 57 ώρες υλικού (γυρισμένο από τον σκηνοθέτη Michael Lindsay-Hogg το 1969) που βρισκόταν κλεισμένο για πέντε δεκαετίες σε χρηματοκιβώτιο και μαζί με πρόσθετα πλάνα, συνεντεύξεις κλπ κατέληξε σε ένα σύνολο 7 περίπου ωρών.

Ένα ενδιαφέρον κομμάτι της σειράς είναι η αντιπαραβολή δηλώσεων περαστικών στο δρόμο, σχετικά με τη μπάντα σε σημερινό χρόνο αλλά από το 1969, έξω από το κτίριο όπου οι τέσσερεις Beatles (συν ο κιμπορντίστας Billy Preston) παρουσιάζουν σε ένα κοινό μοιρασμένο ανάμεσα στον ενθουσιασμό και την αμηχανία, τα καινούργια τους κομμάτια. Σκηνές από το συγκεκριμένο live έχουμε δει αρκετές στο παρελθόν, εδώ όμως ο Τζάκσον μας υπόσχεται μια πλήρη εικόνα. Η «ταράτσα» ολοκληρώνει τη σειρά ιδανικά με την ειρωνική δραματικότητα που εμπεριέχει: η μπάντα έχει να παίξει ζωντανά τρία χρόνια, είναι η τελευταία τους φορά, κάτι που δεν το ξέρουν ούτε οι ίδιοι, ούτε το κοινό τους. Let it be, λοιπόν.

TAGS
Ξεκλειδώστε έναν κόσμο γεμάτο Τέχνη!Γίνετε τώρα συνδρομητές, για να μαθαίνετε τα πάντα γύρω από τον πολιτισμό στην Ελλάδα και διεθνώς.

Επιλέξτε ένα από τα παρακάτω πακέτα συνδρομών: 

  • - Combo €50/έτος
  • - Print €30/έτος
  • - Website €20/έτος
Περισσότερα